You've stole my heart.


Bild i repris från förra veckan på mig o gulleplutten Majsan.

Dagens ridpass gick faktist helt okej när jag tänker efter. Fick min sötaste Majsan och hon arbetade på bra i skritten. Vi börjar verkligen lära känna varandra bra nu. Det gick bra i skritten och jag kände att hon tuggade på bra på bettet och kom in i en bra form. När vi övergick till trav blev hon lite stelare men det gick över efter en stund. Vi jobbade på samma sätt som förra gången, ställa dom i hörnen riktigt mycket, öka o minska på långsidorna, sakta av till skritt vid E och B och göra 10 metersvolter vid P och S, det gick bäst i början men sen började hon tröttna så då fick jag jobba extra mycket.

En bild från i våras på mig och Majsan, vi har förbättras båda två och lärt känna varandra ganska mycket bättre ändå. Jag har förbättrat min sits verkligen!

Vi körde galoppen på volt idag och det gick riktigt bra. Hon brukar ju börja sega till i galoppen nu förtiden. Men jag fick till kicken idag och jag blev riktigt nöjd med galoppen, hon formade sig och ställde sig så jag är nöjd. Hon höll igång hela tiden och jag kände att hon tyckte det var kul. Hon la sig lite väl mycket på bettet, men det är bara att försöka arbeta bort. Åhh älskar den hästen, i både motgångar o framgångar. Vissa gånger har jag varit så sur efter jag ridit henne och vissa har jag skinit som en sol. Hon är grym!

/Emilia

Kommentarer
Postat av: hanna

svar till ellen: han är ju likt och bara för att du inte tycker de så kanske andra göre!

svar till millan: jaaa på stockholms hs! :D like it a looot!

2011-08-29 | 20:30:31
http://mhriders.blogg.se/
Postat av: Emma ♥ Lydia

Ska vi följa varandra via bloglovin? Säg till när du följer mig, så följer jag dig :)

2011-10-15 | 20:18:21
http://youngrider.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara namn, epost och bloggadress?

E-postadress: (Visas endast för JBELES)

Har du blogg? Skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback